Kai vienoje dailės mokykloje Vokietijoje pasidarė reikalinga kompresorių nuoma, meistrai iš garažo nustebo, kad šią techniką nuomojasi ne tokie patys, o dailės mokytojai. Kaip žinia, kompresorius labai dažnai naudojamas būtent dažymui, tačiau paprastai automobilio, jo detalių arba kokios kitos transporto priemonės dažymui. O ką čia sugalvojo šie dailės mokytojai?
Naujos technikos dailėje
Mums pavyko pasikalbėti su dailės mokytoju Džeimsu, kuris tikina, kad dailės mokykla labai laiminga, galėdama išbandyti kažką naujo. „Menas nėra stovintis vanduo. Jis turi būti kunkuliuojantis kaip arbatinuko ar vulkano karštasis skystis. Jis niekada nekunkuliuos, jei ten neuždegsi po apačia ugnies arba neįmesi kažko naujo. Suprantu, kad technikoje, fizikoje, matematikoje geriausia remtis senais skaičiavimais ir kažkokiais senais būdais. Tačiau menas labai reikalauja atsinaujinimo. Mes piešiame antikines skulptūras, naudojame senus teptukus, miname pėdsakais, kuriuos kažkas paliko prieš mus ir nebūtinai sukūrė kažką įdomaus. Atrodo, kad metodai dailėje yra jau seniai visiems iki gyvo kaulo pažįstami ir atsibodę. Verčiantys nusigręžti nuo kūrybos, o ne aistringai į ją pasinerti. Taigi, kompresorių nuoma, šluotos, padažytos į dažų statinaitę vietoje teptukų, didžiuliai grėbliai su dažų gabalais – tai naujos technikos, kurias mes išbandome. Mes manome, kad viskas yra menas ir kūryba, o naujovės tam suteikia itin daug energijos ir galimybių kurti. Jeigu norite kurti meną, turite ir stengtis tai daryti. Dailėje galioje tik kelios taisyklės. Jas reikia išmokti, o tada užmiršti ir daryti kažką visiškai naujo. Mes pabandėme visiškai naujus tapymo būdus“, – pasakoja Džeimsas.
Džiuginantys rezultatai
Kaip sako piešimo mokytojas, kiekviena pamoka pas jį yra skirtinga. Vieną dieną mokiniai piešia su kompresoriaus slėgiu ir dažais, kitą kartą vietoje teptukų naudoja milžiniškas šluotas. „O kas pasakė, kad reikia naudoti tik mažus flakonėlius purškimui? O kas pasakė, kad reikia ieškoti tų natūralių teptukų su arklio karčiais kaip smuiko strypu? Viskas yra menas, ir mes jį kuriame. Dabar labai džiaugiuosi, nes tie eksperimentai išlaisvino nuostabų kūrybingumą, kurį rodo mokiniai. Jie jaučiasi kaip po gero dušo (kurį, beje, mes taip pat naudojame menui), jie yra gaivūs, nauji, švieži. Nuo jų neatsiduoda naftalinu ir pasenusiomis vertybėmis, todėl jie gali sukurti kažką maksimaliai ekspresyvaus. Jie yra gyvas gaivalas ir aš džiaugiuosi, kad galiu jiems suteikti tokias sąlygas kūrybai“, – pasakoja mokytojas ir taip ir nepakviečia pažiūrėti sukurtų „genialiųjų“ darbų.