Galvojate ar marketingo specialistas turėtų būti samdomas pagal darbo sutartį ar tiesiog geriau jo paslaugas užsisakyti pagal paslaugų sutartį? Fatmarketing.lt pabrėžia, kad specialistus geriausia būtų samdyti pagal tradicines paslaugų sutartis, nes darbo sutartys dažniausiai reikalingos tik didelėms bendrovėms, kurių apyvartos yra milžiniškos. Jeigu jums reikia tik trumpalaikių paslaugų, tai specialistą tikrai turėtumėte samdyti pagal paslaugų sutartį. Tuo labiau, kad paslaugų sutartis leidžia išvengti įvairiausių niuansų, kurie pasitaiko jau darbų metu. Jeigu jūsų verslas nėra didelis, tai iškart siūloma dairytis į laisvai samdomus marketingo specialistus – bus daug paprasčiau viską pradėti.
Kiekvienas marketingo specialistas turi dirbti legaliai
Bene didžiausia klaida būtų – naudotis specialisto paslaugomis nelegaliai. Paprastai kalbant, jeigu jūs pinigus mokėsite tik į rankas ir jokių sutarčių nepasirašysite, tai jūs rizikuojate gauti baudą. Pavyzdžiui, specialistas atlieka visus darbus, kurie susiję su marketingu, jūs jam pinigus mokate pagal žodinį susitarimą – kaip manote ar viskas čia yra gerai? Žinoma, kad ne, nes tai yra šešėlinė darbo rinka. Lygiai tas pat yra su statybininkais – jeigu sutartys nesudaromos, o specialistai dirba nelegaliai, tai baudą gaunate ir jūs, ir tie specialistai. Marketingo specialistas, kuris elgiasi pagal tokį patį scenarijų, irgi gali sulaukti baudos, jūs taip pat. Jūs paslaugų teikimą turite apiforminti sutartimi – paslaugų arba darbo.
Fatmarketing.lt išskiria tik vienintelį atvejį, kuomet sutartys nėra reikalingos. Tai yra individuali veikla. Marketingo specialistai, anot fatmarketing.lt, paslaugas gali teikti turėdami individualios veiklos pažymą. Ta veikla turi būti registruota valstybinėje mokesčių inspekcijoje. Tada jums nereikės jokių sutarčių – viską galėsite sutarti žodžiu. Atsiskaitymo metu jūs sumokėsite pinigus, o marketingo specialistas jums išduos apskaitos dokumentą – sąskaitą faktūrą. Tai būtų bene paprasčiausias paslaugų įteisinimas. Tokiu būdu apsisaugotumėte nuo galimų baudų.
Jeigu jūs rinksitės nelegalias paslaugas teikiančius specialistus, tai jūs rizikuojate itin smarkiai
Pirmiausia, jūs galite rizikuoti prarasti pinigus. Pavyzdžiui, jeigu specialistas nurodo, kad už paslaugas jūs atsiskaitote iš anksto ir svarbiausia – pinigus paduodate į rankas nepasirašant jokių dokumentų, tai tada specialistas gali dingti su visais pinigais. Jums marketingo paslaugos atliekamos ne per kelias valandas ar dienas – tai ilgalaikis darbas priklausomai nuo pobūdžio ir tikslų. Jeigu viskas daroma šešėlyje, tai čia čia labiausiai rizikuoja būtent klientas. Tad, jeigu jums reikia profesionalaus marketingo specialisto, tai kreipkitės tik į tuos, kurie dirba legaliai.
Prieš samdant specialistą, būtina įsitikinti, kad jis dirba ne šešėlyje. Trumpai tariant, reikalaukite, kad jis pateiktų veiklos pažymą. Jūs galėsite įsitikinti ar jis vykdo veiklą legaliai – patikrinsite pažymoje nurodytą numerį per specialias informacines mokesčių inspekcijos sistemas.
Marketingo specialistas ima nemažas suma, todėl nėra prasmės dirbti šešėlyje
Tie klientai, kurie nesistengia specialistų traukti į dienos šviesą, rizikuoja labiausiai. Tačiau, profesionalūs specialistai įprastai šešėlyje nedirba. Matote, šios paslaugos nėra pigios, todėl gaunamų pajamų nuslėpti nepavyks. Šie specialistai suvokia, kad tokias pajamas greitai suras mokesčių inspekcija, o tada jau bus liūdna. Viena iš profesionalių marketingo specialistų savybių yra būtent veiklos teisėtumas. Jie nedirba nelegaliai – tai pablogintų profesionalo reputaciją.
Fatmarketing.lt nurodo, kad kiekvienas klientas, prieš priimdamas sprendimą į kurį marketingo specialistą kreiptis, turi pirmiausia įvertinti visas aplinkybes. Iš šio straipsnio galite suprasti, jog dėl tokių paslaugų visuomet prioritetą reikia teikti tiems specialistams, kurie dirba legaliai ir neslepia jokių pajamų, nevengia mokesčių mokėjimo. Neprofesionalūs ir nelegaliai dirbantys specialistai ne tik kad vengs mokėti mokesčius – jie vengs atlikti kokybiškus darbus.